joi, 24 mai 2012

TIMPUL NU IARTA NICIODATA

O POVESTIOARA CU TALC PRIMITA DE LA 
DANIELA 
 
Iesind cu o alta femeie…
                Cu putin timp in urma incepusem sa ies cu "o alta femeie”; in realitate fusese ideea sotiei mele.
       - Tu stii ca o iubesti! - imi zise intr-o zi, luandu-ma prin surprindere.  Viata este foarte scurta, dedica-i timp...
       - Dar eu te iubesc pe tine, am protestat.
       - Stiu, dar o iubesti si pe ea.
               Cealalta femeie pe care sotia mea dorea sa o vizitez era mama mea, vaduva de niste ani, dar serviciul si copiii ma faceau ca sa o vizitez numai ocazional.  In seara asta am chemat-o sa o invit la cina si la film.
       - Ce s-a intamplat?  Esti bine? m-a intrebat.
               Mama mea este tipul de femeie pentru care o chemare seara tarziu, noaptea, sau o invitatie surpriza este un indiciu de veste rea.
       - Am crezut ca ar fi placut sa petrec ceva timp cu tine, am raspuns, amandoi, singuri... ce parere ai?
               Reflectand un moment la asta, zise:
        - Mi-ar placea foarte mult...
               Vinerea asta, in timp ce ma duceam, dupa serviciu, sa o iau, ma simteam nervos, nervozitatea care precede o intalnire...  Si, pentru Dumnezeu, cand am sosit la casa ei, am vazut ca si ea era foarte emotionata!  Ma astepta in poarta, imbracata in vechiul ei palton, isi incretise parul si imbracase o rochie cu care sarbatorise ultima aniversare de nunta, fata ei radea si iradia lumina ca un inger.
       - Le-am spus prietenelor mele ca o sa ies cu fiul meu si au fost foarte emotionate - imi povesti urcand in masina.
               Am fost la un restaurant nu foarte elegant, dar foarte primitor.  Mama se sprijinea de bratul meu ca si cum era "Prima Doamna a Natiunii".  Cand ne-am asezat a trebuit sa-i citesc meniul.  Ochii ei vedeau numai literele mari.  Pe la mijlocul meniului mi-am ridicat privirea spre ea. Mama, asezata pe partea cealalta a mesei, doar ma privea.  Un suras nostalgic se vedea pe buzele ei.
       - Cand erai micut, eu eram cea care iti citea meniul.  Iti amintesti?
       - Atunci, e momentul sa te relaxezi si sa-mi permiti sa-ti inapoiez favoarea, am raspuns.
               In timpul cinei am avut o conversatie agreabila, nimic extraordinar, doar ne-am pus la zi unul cu viata celuilalt.  Am vorbit atata, ca am pierdut firul.
       - Voi iesi cu tine si altadata, dar numai daca ma lasi sa te invit eu, spuse mama.
               Cand am dus-o acasa imi parea rau ca ne desparteam, am sarutat-o, am imbratisat-o si i-am spus cat o iubesc.
       - Cum a fost intalnirea? a vrut sa stie sotia mea cand m-am intors in noaptea aceea.
       - Foarte placuta, iti multumesc.  
                Am privit-o recunoscator spunandu-i:         - Mult mai mult decat mi-am imaginat ca ar putea fi!
               Cateva zile mai tarziu mama mea a murit de un infarct, totul a fost atat de rapid ca nu am putut face nimic.  Dupa putin timp am primit un plic de la restaurantul unde cinasem cu mama.
               Continea o nota care spunea :
               ,,Cina este platita anticipat, eram aproape sigura ca nu voi putea fi aici, oricum am platit pentru tine si sotia ta...  Niciodata nu vei putea intelege ce a insemnat seara aceea pentru mine... TE IUBESC!  Mama ta”.
               In acest moment am inteles importanta de a spune la timp TE IUBESC si de a le da fiintelor noastre dragi spatiul pe care il merita in viata noastra. Nimic in viata nu este mai important decat familia ta.  Daruieste-le din timpul tau pentru ca ei nu pot astepta.
               Daca Mama ta traieste... pretuieste-o!
               Daca nu... aminteste-ti-o!
               Daca ai mama... (dar si daca nu o mai ai) retrimite acest mesaj, poate… cineva  care a uitat putin aceasta fiinta minunata care este MAMA isi va aminti si va reactiona!
               Si aminteste-ti mereu!  Dumnezeu (se zice ca) iarta, dar Timpul nu iarta niciodata.  NICI NU SE POATE INTOARCE!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu